tisdag 12 maj 2009

På lördag är det KO-släpp!

Alldeles bredvid där vi bor här i Frövi finns det en stor bondgård där man har en hel del aktiviteter sommartid som Farmers golf, kafé och konferenser. Man tar även emot skolklasser och större sällskap för guidad tur på en bondgård.

Sverkesta gård heter den och där är det KO-SLÄPP på lördag. Jag är nästan lika exalterad som min dotter. Hon skulle iväg på momangen när jag frågade lite försiktigt om hon ville åka och se när kossorna gick ut i hagen på våren efter att ha stått hela vintern i lagårn, kanske frigående men ändå.

Det är vår lördagsutflykt. Sverkesta gård hittar du även på nätet: http://www.sverkestagard.se/



Bilden är tagen från http://www.arla.se/

Ellie (dottern) vill klappa kossorna men jag är lite tveksam... De har nog inte tid med det just då...

Ser det inte härligt ut så säg?!

Jag uppmanar er alla att åka på Betessläpp om ni har något i närheten. Vänner som har varit på detta fenomen är helt lyriska när man börjar tala om KO-släpp.

Ha en bra kväll!


//Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar