torsdag 21 maj 2009

Kosläppet var en succé

som jag verkligen kan rekommendera dig och dina barn! Min dotter pratade länge innan och pratar fortfarande nu en vecka efteråt om kossorna. Hon har fått en ny relation till kossor och klappade hänfört på ett stort, mjukt och varmt koöra som satt på ett jättestort kohuvud - som satt på en jättestor kokropp och suverän mjölkmaskin. Är det inte lite fantastiskt? Jag tror Ellie hade lite svårt att förstå att mjölken i mjölkpaketen kommer från en kos juver...

Vi hade jättebra platser - men tyvärr så glömde jag ju kameran så jag kan inte bjuda på några bilder. Jag måste köpa en mobil med kamera i för jag är helt värdelös på att komma ihåg den där j...a kameran!

Har du inte varit på ett kosläpp och har förmånen att bo hyfsat nära en bondgård där man gör en grej av när korna släpps ut i hagen så åk dit! Det är en upplevelse som du helt kan dela med dina barn och som kommer att föra er närmare varandra. Jag såg inte ett enda barn som trilskades. Alla var glada - och det kostade inte en krona. Bensinen fick man ju förstås betala själv men vi hade med oss saft och smörgås (jag drack kaffe;-)) och man bjöd även på bulle och mjölk men vi orkade inte stå i kö. Har du inte bil så fråga en granne - det kan ju vara ett bra och otvunget sätt att bli bekant med sina grannar - eller en vän som har bil.

Det är för både stor och liten. Rekommenderas varmt!!!

Ha det bra!

//Anneli

Jag tror att jag gillade det nästan ännu mer än vad Ellie gjorde och vi var helt slut efteråt - somnade i soffan bägge två, glada och nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar