onsdag 6 maj 2009

Lilla Hund Design


som handsyr sina kläder finns nu representerad i shoppen!

De finns endast i ett fåtal i varje storlek så gillar du dem så vänta inte för länge...

Ikväll var det så där härligt ute och jag gick där i trädgården och fokuserade på den enda rabatten som jag rensat någorlunda - och rosorna. De ser väldigt fina ut nu jämfört med för några dagar sedan när det bara var spröt som stod rakt upp. Rosorna har fått mycket stryk i vinter och den där ympningsknölen som man ska skydda låg helt bar på några av rosenbuskarna så de hade så klart dött. Ändå... många hade klarat sig bra och växer nu så det knakar.

De blir så fina när de blommar, röda rosor överallt och då är det värt allt det där slitet. De som bodde här förut har gödslat så himla bra med hästbajs och annat och det gillar ju rosor, men några växter som verkligen gillar gödsel är de gigantiska maskrosorna och de våldsamt växande tistlarna som dyker upp i rabatten ungefär tre dagar efter att jag rensat! Jag är säker på att det har hänt någonting med dem som gjort att de muterat. De där sablans maskrosorna har ju morötter till rötter och dessutom ränner de iväg under jorden. Där det är lite luckert i jorden kan man dra upp så där en halvmeter och träffa på en ny planta en bit bort som då åker med och så fortsätter det...

Jag har brutit av en spade redan på de där rackarna så jag måste investera i en ny. Jag gav mig på klätterrosorna som egentligen bara är en stam som står rakt upp nu - med jättelika taggar som gör så jäkla ont för de sticker ända in till benet när man sticker sig. AJ! Ja, jag kapade av dem lite godtyckligt - blev inte snyggt... Nu ligger alla taggiga grenarna i skottkärran och ser tråkiga ut. Det blir att köra lite trädgårdsavfall i helgen.

Nä, nu ska jag försöka få några timmars sömn. Imorgon har jag lite sovmorgon - skönt!

Ha det så bra - och spana in byxorna, de finns i samma modell i smalspårigt tunt manchestertyg och de är så himla fina - och välsydda! Klicka dig iväg till Lilla Bebben nu:-).

//Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar