onsdag 29 april 2009

REVISORN...

är aldrig så populär som denna tid på året!

Jag har varit på date med min alldeles egna revisor - för första gången. Och på vägen därifrån undrade jag varför jag inte gjort detta förut? Det var ett tag sedan jag kände mig så lättad!

Jag har så himla bra jobbarkompisar som bryr sig så mycket om mig och försöker göra mitt liv lättare - och jag stretar emot in i det sista... Revisorns fru är en arbetskamrat till mig och hon har drivit på mig med bokföringen och att ta kontakt med honom. Ibland kommer livet bara för nära och man får liksom köra ner huvudet och jobba sig igenom de där perioderna när det är för mycket man ska göra... Och då kan det vara jobbigt att bara lyfta på huvudet och se vad som skulle kunna underlätta. Jag är också en sån där som "kan själv" och det är ju lite jobbigt emellanåt. Det är sömnen som blir lidande, men det är som att komma in i andra andningen, man har något slags kroppsligt endorfin som gör att man funkar och nästan är lite speedad istället för att bara bli trött. I alla fall är det så för mig. Kaffe i mängder och en puff astmamedicin så är man igång på morgonen. Lite hjärtklappning får man ju ta:-).

Nej, skämt åsido så har jag otroligt intensiva perioder och sen vilar jag ordentligt och bara kopplar av ett par dagar och låter kroppen återhämta sig. Jag har varit sååå nära att bli vidbränd (inte utbränd men så himla trööööött bara) att jag har lärt mig att det är så viktigt med de här återhämtningsperioderna. I påskas hade jag en sådan där ordentlig återhämtningsperiod på 4 dagar då jag bara umgicks med dottern och maken och var ute i det fina vädret. Det var så skönt!

Ändå är både maken och dottern glada - och jag känner mig sååååå lättad över att nu är det bara avdraget för resorna som ska räknas ihop och föras in på rätt rad i deklarationen och sen ska den läggas i den där brevlådan som skatteverket har för bland annat deklarationsblanketter.

Ja, det jag ville säga med detta inlägg var att det varit ruskigt mycket en period och då har bloggen blivit lidande, tyvärr. Nu ska jag försöka att skärpa till mig.

Jag har ju äntligen blivit återförsäljare av NowaLi barnkläder (har försökt 2 ggr tidigare men då hade de vissa restriktioner och jag uppfyllde inte deras kriterier för återförsäljare eftersom jag bara har en webbshop och ingen "riktig" affär) och för er som aldrig hört talas om detta märke så är det de som distribuerar alla kläder med Lilla Spöket Laban, Tummen, Lilla Anna med fler kul figurer. De har i år börjat med fina och gaaaanska så coola solskydds- och baddräkter med matchande beduinkepsar till - solskyddsfaktor 50 så klart och lite billigare än många andra märken som säljer solskyddskläder. Här kommer det lite gotter:


Visst är den härlig? Passar både killar och tjejer och det finns även en matchande beduinmössa till.


Jag har gjort en ny kategori som heter SOLSKYDD och den hittar du här: http://www.lillabebben.se/ListProducts.aspx?cat=201 Där hittar du alla solskyddsprodukter som finns i lager och det är precis hemkommet - och säljer som sjutton:-). De söta - och framförallt urcoola solglasögonen från Zunblock har sålt slut i flera färger/storlekar och solskydden för sulky går åt som smör i solsken.

Jag vill även så ett slag för BB-tai som är en så himla bra bärsele/bärsjal i kombination. Den säljer riktigt bra just nu och det är jättekul! Den ser ut så här:

och du hittar den här: http://www.lillabebben.se/ShowProduct.aspx?prodid=312

Den funkar från det babyn är ca 2,5 kg - alltså för de allra flesta nyfödda - och du kan bära den på ryggen som på bilden, på magen och även på höften. Den funkar upp till 20 kg så du slipper bära runt på din 3-4-åring (i alla fall min dotter vill bli buren mest hela tiden och hon väger 15 kg, puh!) utan kan ta honom/henne på ryggen. Bärsjalen finns i 3 olika färger så kika in och titta, vetja! Den kostar 955 kr och då ingår frakten för hos Lilla Bebben handlar du alltid fraktfritt:-).

Ha en bra dag!

//Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar