måndag 2 februari 2009

Fyrishof baby- och barnmarknad

Igår var jag på Fyrishov där en baby- och barnmarknad anordnades. Det var trevligt med mycket köpsugna besökare så det har tunnat ut ordentligt i LipFish-sortimentet.


Jag väntar otåligt på att det ska komma mera vårkläder nu!


En nyhet som är på väg in är KalleKryp, knäskydd med gumminabbar på för att bebisar som kämpar med att lära sig krypa ska få bra fäste på hala golv. Många har ju laminatgolv eller parkett och dessa golv är ju otroligt hala. Då har en svensk kvinna uppfunnit de här muddarna som man bara drar på över de vanliga kläderna och ger bebben en chans att få fäste på golvet. Det ska bli kul att se hur det funkar - jag tror att det är jättebra.


Jag vet ju hur min lilltjej kämpade och benen bara gled undan. Ibland drog hon i backen med näsan före (vet inte om det beror på det men det kan vara en bidragande orsak) så jag tror att de här knäskydden med nabbar har en funktion att fylla. Det jag har sett tidigare i denna väg är Kryp-strumpbyxan som har nabbar lite här och där.


De här skydden kommer att kosta 89 kr och kommer in i shoppen under vecka 7. Så här ser de ut:



Ha en fortsatt bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar