fredag 20 mars 2009

Nu bloggas det inte så mycket...

Jag har haft fullt upp och det här med sömnen har varit ett minimum av här ett tag. Vilken skillnad det är att sova 5 timmar eller 7,5 timmar... Men jag har så himla kul med företaget och allt kring det så det är helt klart värt det!

Våren är ju här faktiskt! Häromdagen kom maken in och frågade om jag sett blommorna i rabatten. Det hade jag ju förstås inte så jag var tvungen att spana in krokusarna som faktiskt kommit invid husväggen där det antagligen är varmt och gott.

Apropå vårtecken - vet inte om det här är ett sådant - men häromdagen när jag kom hem tyckte jag det såg så himla tomt ut.

Maken hade fått ett ryck och kapat vår hortensia, en jättelik buske som växte kring halva verandan och som man stört sig lite på. Den var totalt vildvuxen och klippte man av tre grenar så växte det ut fem. Men en och annan kommer nog tycka att vi inte är helt kloka i huvudet som klippt ner den otroligt vackra hortensian...

Ja, ett litet inlägg i debatten i alla fall så här på fredagskvällen.

Nu ska jag äta glass:-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar