lördag 21 mars 2009

Lördagskväll

och vad kan man göra på en lördagskväll? Hänga upp gardiner så klart! Jag köpte nya gardiner på ELLOS och nu är de uppe. Det blev jättevårigt (finns det något sådant ord?) och fint så nu kan jag slappa med en kopp kaffe... Till saken hör att min käre make fyller 40 år på tisdag så man får ju snygga till lite då:-).

Apropå vårnytt så har vi fått hem Aosta allvädersbyxa från Didrikson så nu finns byxorna för direkt leverans. De är så himla bra!

Min dotter hade dem mycket i höstas när hon var ute och lekte i sandlådan eller när vi var i skogen och plockade svamp. De är helt suveräna och hon verkade gilla dem också. Tillsammans med gummistövlar och en skaljacka - det har vi ju också - så är ditt barn redo för våren. Ett par långkalsonger under och en fleecetröja under jackan så är det bara att ut i den lite blöta våren. Det kanske inte är rätt kläder i spöregn, då finns ju Ruskeman regnställ t ex.

Här ser du en bild på min lilla gumma när hon lekte i sandlådan i sin skaljacka och sina Aosta allvädersbyxor - allt från Didriksons så klart!

2 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Måste passa på och fråga den hära Boardman fleecefodrat regnställ hur är dom i storlekarna? Min dotter är 75cm lång och vägen 9,5kg. Visst borde väl hon kunna ha ett i strl 80?

    //Lilly o mamma

    SvaraRadera
  2. Hej, Lilly och mamma:-).

    De är väl tilltagna för att kunna leka i och ha lite kläder under - som regnkläder brukar vara.

    Jag tror absolut att stl 80 är riktigt bra till henne. Hon skulle nog drunkna i stl 90 än så länge:-).

    Du hittar Boardman här: http://lillabebben.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodid=402

    Tyvärr har jag bara en färg i vår men den är å andra sidan riktigt läcker:-).

    Mvh
    Anneli, Lilla Bebben

    SvaraRadera