fredag 16 januari 2009

FORMEX imorgon

Imorgon bär det av upp till Stockholm och FORMEX-mässan. Där ska jag strosa runt bland alla nyheter och hösttrender och titta på höstkollektionen på bland annat LipFish. Det ska finnas en mässhall där de visar upp - och låter en provsmaka - t ex chokladpraliner... Det är det bästa med att vara i branschen (låter riktigt bra, tycker jag;-)), att man får titta lite före alla andra. Det finns ju så otroligt mycket fina kläder för barn nu och det kommer nytt hela tiden. Varje vecka tycker jag att jag hittar nya märken på baby- och barnkläder som jag aldrig hört talas om. Och det är ju jättehärligt!



Jag missade delikatess-hallen (vet inte om den heter så) förra hösten när jag löpte runt och försökte att få in så mycket som möjligt i huvudet under en dag. Det värkte i hela huvudet när jag kom hem, kan jag lova! Så mycket information som jag fick den dagen och så många intryck var lite mer än hjärnan orkade med...



Det var bland annat på FORMEX jag träffade på Fiskrens Design, en tjej som har sin verksamhet i Örebro som ligger 3 mil från Frövi där Lilla Bebben och jag har vår hemvist. Jag är ju egentligen Örebro-tjej som hamnat i Frövi. Hos Fiskrens hittade jag den här helt underbara bodyn i samma kanonbra kvalitet som LipFish kläder.




SVINSÖT body - eller hur! En av mina arbetskamrater ska bli pappa och han har redan bokat en sådan till bebben. Den passar ju till både små tjejer och små killar för de är ju svinsöta allihop.
Den kostar 199 kr men det är otroligt bra kvalitet på den och trycket är av mycket bra kvalitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar