lördag 17 januari 2009

FORMEX avklarat

Ja, då har man varit på FORMEX-mässan...

Det roligaste var att jag hittade en jättetrevlig tjej som säljer "Sunny Kids" kläder. Jag fastnade på ett klädställ där det var så härliga kläder att jag bara var tvungen att stanna och känna lite på dem - ja, ni vet hur det är när man ser de där härliga färgerna och de söta kläderna och bara måste känna. Det är ett stort minus med internet - man kan inte känna på kläderna, men det får man ju å andra sidan göra när man får hem alla härliga kläder i brevlådan.

Det är det allra bästa med internetshopping, paketet, öppna (riva upp) och sen bara känna...

Ja, det var en liten utlöpare om klädkvalitet... Jo, denna trevliga kvinna tyckte det var jättekul med internetshopping och ville gärna sälja sina fina kläder till mig - och man behöver inte lägga någon stororder ett halvår i förväg (det avskyr jag!). Så rätt som det är så dyker Sunny Kids kläder upp i shoppen, det kan jag lova! Mycket ränder, retro färger och fina applikationer på t-shirts och kjolar... Me like! Jag blev lite stolt över att hon kände till Lilla Bebben, det är alltid kul!

Denna gång gick jag medvetet bara till de som jag ville träffa - jag sov dåligt i natt och var lite trött så hänga på mässa var det ingen bra dag för, egentligen. Jag såg aldrig den där delikatesshallen - hon kanske ljög, hon som sa att det fanns en stor avdelning där de delade ut smakprov på fin choklad... Jag är ju så naiv och godtrogen så jag tror ju på det mesta:-D.

Jag träffade på LipFish också, såklart och de presenterar en kanonfin kollektion till hösten - också!

Och har du tänkt att köpa t ex en Lipfish-tröja med en chihuahua (tror det stavas så, du vet den där lilla, lilla, lilla hunden) på så häng med i första svängen för det är en LIMITED EDITION och tar de slut så är de slut. Det är redan slutsålt av dessa hos leverantören så det gäller att vara med från början om man vill ha den lilla, lilla, lilla hunden på tröjan på sin tjej eller kille...

Sen träffade jag ju My Little Star som har en kollektion med små Zoobie pets på ingång. De är så söta!!! Jag köpte endast hem sköldpaddan och giraffen - de är sssåååååå söta (måste säga det igen!!!) så de kommer att dyka upp i shoppen i början av mars. MiniZoobiesarna är precis lagom för barnvagnen och det är en ganska stor filt i dem också. Ja, för dig som inte vet så är Zoobie Pets gosedjur som har knäppning på magen och när man knäpper upp denna så blir det en kudde och inuti kudden finns då en filt som matchar gosedjurets färg - den är riktigt stor. Alla i min bekantskapskrets som har köpt sådana är väldigt nöjda eftersom deras barn gillar dem så mycket. De här Zoobiesarna är med i t ex bilen - ja, de passar ju överallt! Just nu finns endast Hippo, flodhästen i shoppen.

Jag pratade lite med Imse Vimse som säljer ekologiska babyprylar och de var väldigt trevliga. Det ska vi försöka klämma in i sortimentet här under våren också!

Jag tar gärna emot kommentarer om vad ni skulle vilja se i shoppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar